CHIPTUNING, HISTORIE.Chiptuning BMW, chiptuning Porsche, chiptuning Bentley, chiptuning Ferrari a dalších značek...

Stručná exkurze do historie chiptuningu v datech

1967

Chiptuning BMW, chiptuning Porsche, chiptuning Bentley, chiptuning FerrariMercedes Benz vyvinul první řídící jednotku s řízeným dávkováním benzínu do karburátoru.

1975

Řídící jednotka Bosch se začala používat v závodních vozech, sportovní chiptunig tak začal psát svojí historii.

1980

Jednotka Bosch K - Jetronic je implementována do většiny sériově vyráběných osobních vozů s benzínovým motorem.

1980

První úpravci řídících jednotek prováděli chiptuning pomocí optimalizace dávkování paliva v souladu s mechanickými úpravami motorů - sání, vačka, výfuk apod.

1985

Uveden Bosch Motronic vybavený chipem EPROM, který umožňoval nahrání nových dat.

1988

BMW 324 TD - první diesel s elektronickou řídící jednotkou ECU.

1989

Audi 100 2,5 TDI přichází s elektronickým akcelerátorem.

1992

Audi 80 1,9 TDI - kvalitativně nová konstrukce, která je ve výrobě do současnosti.

1993

VW Golf 3 získává licenci od Audi.

1997

Bosch EDC 15 - uvedená řídící jednotka pro nové emisní normy.

1999

Další automobilky přicházejí s řízeným vstřikováním: Fiat s JTD, Renault s DCI, PSA s HDI.

2004

Bosch EDC 16 - uvedená nová řídící jednotka, která již splňuje emisní normy EURO 3 a 4.

2006

Nová jednotka Siemens ECU, která je schopná řešit spalování s filtrem pevných částic nainstalovaném ve výfukovém systému.