CHIPTUNING, HISTORIE.Chiptuning BMW, chiptuning Porsche, chiptuning Bentley, chiptuning Ferrari a dalších značek...
Stručná exkurze do historie chiptuningu v datech
1967
Mercedes Benz vyvinul první řídící jednotku s řízeným dávkováním benzínu do karburátoru.
1975
Řídící jednotka Bosch se začala používat v závodních vozech, sportovní chiptunig tak začal psát svojí historii.
1980
Jednotka Bosch K - Jetronic je implementována do většiny sériově vyráběných osobních vozů s benzínovým motorem.
1980
První úpravci řídících jednotek prováděli chiptuning pomocí optimalizace dávkování paliva v souladu s mechanickými úpravami motorů - sání, vačka, výfuk apod.
1985
Uveden Bosch Motronic vybavený chipem EPROM, který umožňoval nahrání nových dat.
1988
BMW 324 TD - první diesel s elektronickou řídící jednotkou ECU.
1989
Audi 100 2,5 TDI přichází s elektronickým akcelerátorem.
1992
Audi 80 1,9 TDI - kvalitativně nová konstrukce, která je ve výrobě do současnosti.
1993
VW Golf 3 získává licenci od Audi.
1997
Bosch EDC 15 - uvedená řídící jednotka pro nové emisní normy.
1999
Další automobilky přicházejí s řízeným vstřikováním: Fiat s JTD, Renault s DCI, PSA s HDI.
2004
Bosch EDC 16 - uvedená nová řídící jednotka, která již splňuje emisní normy EURO 3 a 4.
2006
Nová jednotka Siemens ECU, která je schopná řešit spalování s filtrem pevných částic nainstalovaném ve výfukovém systému.