Chiptuning, napsali o nás.DIESEL TECHNIK - chiptuning BMW, chiptuning Porsche, chiptuning Bentley, chiptuning Ferrari a dalších značek...
Aktuální články o naší firmě uveřejněné v médiích
Technické inovace firmy DIESEL TECHNIK v oblasti chiptuningu jsou předmětem pozornosti motoristických časopisů Auto TIP, Svět motorů či Grand Auto. Informace o našich zkušenostech však pravidelně také najdete i v motoristicky nespecializovaných médiích, neboť chiptuning je určitým fenoménem dnešní doby, který zajímá většinu řidičů i řidiček.
Filtr pevných částic a tuning dieselových motorů
Zdroj: Grand Auto
Stejně jako kdysi bylo přelomem zavedení katalyzátoru, významným mezníkem je i rozmach filtru pevných částic u naftových motorů. Přináší s sebou ovšem některé otázky a chiptuning je jedna z nich. Od roku 2005 začala na území Evropy platit nová emisní norma Euro 4, která omezuje produkci pevných částic u naftového motoru na polovinu. Toho bylo možné dosáhnout pouze použitím filtru, který zadržuje karcinogenní pevné částice.
Filtr se montuje do výfukového systému podobně jako oxidační katalyzátor, takže zabraňuje sazím uniknout ven. Potud je vše v pořádku, ovšem filtr se postupně ucpává a výfukové plyny mají stále méně šancí projít. Aby se nemusel filtr čistit ručně, jednou za čas je třeba zvýšit teplotu výfukových plynů natolik (550 °C), aby se pevné částice dodatečně spálily. Jakmile dojde k částečnému ucpání filtru a tedy přetlaku, řídící jednotka spustí zmíněnou regeneraci, aniž řidič cokoliv postřehne. Jenže ne vždy to takto funguje.
Podmínkám pro zvýšení teploty výfukových plynů a následnému vyčištění filtru někdy prostě neodpovídá jízdní režim, který právě podstupujeme, např. pomalá jízda na nízký rychlostní stupeň s častými zastávkami na semaforu apod. Za takových okolností k regeneraci nedojde a řidiče nadále atakuje příslušná kontrolka. Týká se to především výkonnějších motorů, u kterých logicky dochází k zanesení filtru častěji, a tedy je častěji požadována regenerace, protože s horší propustností výfukového potrubí výkon samozřejmě klesá. Otázkou pak je, zdali úpravou řídící jednotky dieselových motorů, tzv. chiptuningem nedochází k dalšímu zhoršení. Nejlépe je hledat odpověď u odborníků.
Dlouhodobě spolupracujeme se specialistou, společností DIESEL TECHNIK, která se úpravou řídících jednotek zabývá. A nejen pro zvýšení výkonu, ale také pro úsporu paliva a nejen pro osobní vozy, ale rovněž pro tahače či autobusy. Chiptuning je vlastně úpravou softwaru řídící jednotky, aby procesy spalování nafty probíhaly za optimálních podmínek a využily co největší část energie obsažené v palivu.
Řídící jednotka neslouží již pouze k výpočtu množství paliva, ale také vyhodnocuje během jízdy emisní hodnoty, které reguluje v závislosti na zátěži motoru. Vychází při tom nejen z naměřených hodnot, ale také z průběhu výfukových plynů, které určují klapky ve výfukovém potrubí. Špičkový chiptuning, jak jej provádí firma DIESEL TECHNIK se při úpravě software zabývá nejen mapami dávkování paliva, ale také navyšováním limitu emisí. Tímto se docílí proplachu filtru pevných částic průběžně během jízdy a nikoliv až při hraničních hodnotách.
-redakce Grand Auto-
Chiptuning, zvýšení výkonu motoru, snížení spotřeby
Zdroj: Profi PR
Při současných cenách pohonných hmot mnoho motoristů přemýšlí jak omezit spotřebu benzínu či nafty a ušetřit. Pro autodopravce jde jistě o důležitý a bohužel neustále se zvyšující finanční náklad na provoz nákladních či dodávkových vozidel. Jednou z efektivních cest jak snížit spotřebu je profesionální chiptuning nebo-li úprava řídící jednotky motoru. Výsledkem této úpravy je snížení spotřeby zejména u dieselových motorů a zvýšení výkonu motoru.
Profi PR se ptá odborníka na chiptuning
Většina motoristů nemá dostatek znalostí pro objektivní posouzení nabídek firem, které se na chiptuning zaměřují. Proto jsme se obrátili na pana Marka Bulise, majitele společnosti DIESEL TECHNIK, která se chiptuningu věnuje již od roku 1995.
Firma se sídlem na Kladně poskytuje chiptuning pro cca 50 značek osobních a nákladních automobilů, dále pro dodávky, autobusy a motocykly. Ročně provede chip tuning pro více než 500 vozidel, což je na tuzemské poměry úctyhodný počet. Podle odborné veřejnosti je DIESEL TECHNIK chiptuningovým specialistou disponující rozsáhlými zkušenostmi, kterými se může pochlubit jen málokterá firma.
Jak si správně vybrat firmu pro chiptuning Vašeho vozu?
Pro nás laiky jsme od Marka Bulise získali řadu neocenitelných rad. Co tedy DIESEL TECHNIK doporučuje? V první řadě se vyhněte nápadně výhodným nabídkám. Riskujete, že do řídící jednotky bude nahraný software určený pro jiné vozidlo. Motor je v důsledku toho vystavený nepřiměřeným pokynům řídící jednotky a zvýšenému namáhání mechanických dílů. Výsledkem je poškození motoru. Levné neznamená opravdu výhodné.
Od chiptuningové firmy požadujte certifikát
V chiptuningu různých vozidel a značek existují odlišnosti, tedy chiptuning není u každého auta vždy stejný. Především záleží na zkušenostech a technickém vybavení chiptuningové firmy. Vždy se proto obracejte na tunery, kteří mají s úpravami motorů dlouholeté zkušenosti a mohou garantovat, že úprava motoru byla provedena správně. Což by měla firma doložit certifikátem, kterým potvrdí splnění emisních limitů a servisních podmínek.
Zkušenosti v chiptuningu i reference zákazníků jsou důležité
Určitě se zeptejte jak dlouho společnost v oblasti chiptuningu působí. Spolehlivá a kvalitní chiptuningová firma má dostatek referencí včetně osobních od spokojených zákazníků. Chiptuning je obor, kterému se věnují lidé nadšení světem motosportu. Pokud se tedy chiptuningová firma může pochlubit spoluprací při vývoji a ladění špičkových závodních motorů, máte jistotu, že jste na správné adrese.
Také na chiptuning požadujte záruky
Chiptuning je služba jako každá jiná a proto také zde požadujte záruky. Například naše firma nabízí záruk hned několik: záruku 24 měsíců na řídící jednotku, záruku 10 let na aktualizaci software a 100% garanci vrácení peněz, pokud zjistíte na motorové brzdě nižší hodnoty, než jsme uvedli. Dále zákazníkům poskytujeme zálohu originálního software. V případě škody je také dobré vědět zda je firma pojištěná a do jaké výše.
-za Profi PR, Aleš Walter šéfredaktor-